GROEP 2 (5-JARIGE)

  • Vrij bewegen in gymzaal en schoolplein, hierbij ook meer eigen initiatief en in spelvorm (=dubbeltaak).
  • Kunnen fietsen zonder zijwielen en dit in zijn/haar spel toepassen. Wanneer een kind zelf variatie in bewegen opdoet en geleerde vaardigheden gaat toepassen is dit een teken dat de motoriek voldoende ontwikkelt/vaardigheden automatiseren.
  •  Zithouding even vol kunnen houden, zoals bij het in de kring zitten en tijdens een taakje.
  •  Fijnmotorisch: voorkeurshand moet duidelijk zijn en hiermee de juiste verdeling werk/steunhand. De tekenbeweging wordt vloeiender en pengreep juist. Het tekenen / kleuren moet kwalitatief gaan ontwikkelen, evenals taakgerichte opdrachten zoals de naam (na)schrijven, gedetailleerde poppetjes en figuren zoals een driehoek kunnen tekenen.
  • Ruimtelijke ontwikkeling / lichaamsbesef. Bijv. aankleden binnen de afzienbare tijd en in dit in de juiste volgorde kunnen (plan), dingen kunnen vinden.

Hillegomstraat 12-14  · 1058 LS Amsterdam · mail: hartvoorkinderoefentherapie@gmail.com · KVK: 68586736 · © Copyright 2019 · Hart voor kinderoefentherapie · VvOCM 

Platform kinderoefentherapie · Sitemap · Algemene voorwaarden · Disclaimer · Hart voor kinderoefentherapie